Home

CASCA is delighted to announce the 2022 recipients of the CASCA Awards for Teaching Excellence. Congratulations!

CATE – Instructor

Dr. Megan Graham has been a contract instructor in Anthropology at Carleton University since 2018, a year before she received her PhD in Anthropology at Carleton. She has taught a range of undergraduate courses, mostly in the field of Medical Anthropology, some of which have been cross-listed with graduate courses in Anthropology and Health Sciences. Drawing on her extensive research on ageing and the biopolitics of care in the context of technology and the creative arts, Megan provides student-centred and innovative teaching. She ensures that her courses and pedagogical approaches resonate fully and affectively with her students, aiming for them to learn about and integrate anthropological knowledge into their personal and professional lives. As a phenomenologist, she ensures her classes provide sensory experiences as a way to meet her learning objectives, even when she has been teaching online during the COVID-19 pandemic. Her pedagogical efforts and passion for anthropology have inspired many students in her courses.

CATE- Faculty

Dr. Mélissa Gauthier is Assistant Teaching Professor at the University of Victoria where she teaches two core courses of the Anthropology undergraduate program (Sociocultural Anthropology and Introduction to Anthropological Research), in addition to special topics courses in Anthropology including Introduction to Anthropological Research, Economic Underworlds and Globalization, and Anthropology of Mexico. Mélissa’s teaching approach is characterized by a commitment to excellence, critical, transformative, engaged and experiential pedagogy. She fosters active learning in creating innovative and community-engaged opportunities for students. Her classrooms are spaces where equity and intellectual integrity are created and maintained and they are deemed ‘safe spaces’ for the engagement of difficult or challenging knowledge. Mélissa demonstrated at various occasions her consistent efforts to appeal to diverse student learning needs and provide opportunities to practice/develop useful skills.


La CASCA est ravie de dévoiler les récipiendaires du Prix d’excellence en enseignement de la CASCA 2022 (PEEC). Toutes nos félicitations!

PEEC – Personnel chargé de cours

Megan Graham est chargée de cours en anthropologie à l’Université Carleton depuis 2018, soit un an avant l’obtention de son doctorat en anthropologie dans cette même université. Elle a donné divers cours de premier cycle, principalement dans le domaine de l’anthropologie médicale, dont certains étaient également offerts conjointement avec des cours des cycles supérieurs en anthropologie et sciences de la santé. En s’appuyant sur ses recherches approfondies sur le vieillissement et la biopolitique des soins dans le contexte de la technologie et des arts créatifs, Megan propose un modèle d’enseignement novateur centré sur les étudiants. Elle veille à ce que ses cours et ses approches pédagogiques résonnent pleinement et personnellement avec ses étudiants. Elle souhaite ainsi les amener à acquérir des connaissances en anthropologie et à les intégrer à leur vie personnelle et professionnelle. En tant que phénoménologiste, elle s’assure que ses cours offrent des expériences sensorielles qui servent ses objectifs d’apprentissage, y compris dans le cadre de l’enseignement en ligne durant la pandémie de COVID-19. Grâce à ses efforts pédagogiques et à sa passion pour l’anthropologie, elle a inspiré de nombreux étudiants qui ont suivi ses cours.

PEEC – Corps professoral permanent

Dre Mélissa Gauthier est professeure adjointe à l’enseignement à l’Université de Victoria où elle enseigne deux cours de base du programme de premier cycle en anthropologie (Anthropologie socioculturelle et Introduction à la recherche anthropologique), en plus de cours sur des sujets spéciaux en anthropologie, y compris Introduction à la recherche anthropologique, Underworlds économiques et mondialisation et Anthropologie du Mexique. L’approche pédagogique de Mélissa se caractérise par un engagement envers l’excellence, une pédagogie critique, transformatrice, et expérientielle. Elle favorise l’apprentissage actif en créant des opportunités innovantes et communautaires pour les étudiants. Ses salles de classe sont des espaces où l’équité et l’intégrité intellectuelle sont créées et maintenues et elles sont considérées comme des « espaces sûrs » pour l’engagement de connaissances difficiles ou stimulantes. Mélissa a démontré à diverses occasions ses efforts constants pour répondre aux divers besoins d’apprentissage des élèves et offrir des occasions de pratiquer/développer des compétences utiles.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s